‫چرا CRM مایکروسافت؟ با مزایای Dynamics 365 آشنا شوید

عادل پورقنبر - 1400/02/27

مایکروسافت CRM 

Microsoft Dynamics CRM راهکاری قدرتمند برای مدیریت روابط کسب و کار به سازمان‌های در حال رشد، متوسط و بزرگ ارائه داده است. با راه‌اندازی Microsoft Dynamics 365 در پایان سال 2016، مایکروسافت بخش عملکردی راهکار CRM خود را توسعه داده و به کسب و کارها ابزارهای پیشرفته و جدیدی را برای تغییر روند بخش‌های فروش، بازاریابی و خدمات به مشتری ارائه داد.

ساختار کلی Dynamics 365 به کاربران امکان می‌دهد که از بهره‌وری و دانش بالاتری برخوردار باشند و مدیران را از بینش عملکردی، فرصت‌ها و روابط با مشتری عمیق‌تری برخوردار سازد. ماژول‌های اتوماسیون فروش، خدمات به مشتری و خدمات پروژه برای تسهیل نحوه برقراری ارتباط کسب و کارها با مشتریان و اعضای تیم به کار خواهند آمد.

در ادامه، به این مبحث پرداخته خواهد شد که چرا کسب و کارها Microsoft Dynamics 365 را انتخاب می‌کنند؟

برخی از این دلایل عبارتند از:

•    به دلیل جامعیت ویندوز مایکروسافت و شباهت این راهکار با رابط کاربری آن، پذیرش بالاتری را در بین رقبا خواهد داشت.

•    ارتباط آن با سایر محصولات مایکروسافت مانند Outlook ،Office 365 ،Windows Server ،Exchange Server ،Skype for Business ،SharePoint ،Power BI و PowerApps یک مزیت بزرگ را به همراه دارد.

•    ابزارهای داخلی قدرتمند آن مانند گردش‌های کاری (Workflows) و دستیار روابط (Relationship Assistant) باعث بهبود بهره‌وری و کارایی می‌شوند.

•    معماری انعطاف‌پذیر، گزینه‌های متنوع استقرار و قیمت‌گذاری آن، امکان سفارشی‌سازی آسان برای متناسب‌سازی سیستم با نیازهای منحصر به فرد کسب و کار را فراهم می‌سازد.

•    پشتوانه مایکروسافت به عنوان شرکت ارائه‌دهنده محصول منجر به طول عمر و کیفیت سیستم می‌شود.

مزایای داینامیکس 365

قابلیت‌ها و امکانات Dynamics 365

Dynamics 365 مجموعه‌ای از برنامه‌هاست که قادر به مدیریت هر فرآیند کاری، از فروش و عملیات گرفته تا حسابداری و منابع انسانی می‌باشد (برخی از این امکانات صرفا در نسخه آنلاین در اختیار خواهد بود). بسته به نیازهای منحصر به فرد کسب و کارها، می‌توان از برنامه‌ها به صورت جداگانه یا تجمعی استفاده کرد، بنابراین می‌توانید بهترین راهکار را برای برآورده‌سازی نیازهای خود انتخاب نمایید. مواردی که به طور خاص به نرم افزار CRM مربوط می‌شوند عبارتند از: فروش، بازاریابی، خدمات پس از فروش، خدمات میدانی (Field Service) و اتوماسیون خدمات پروژه.

بازاریابی

ماژول بازاریابی توانایی مدیریت مؤثر سرنخ‌ها، مخاطبین و کمپین‌ها، از جمله بخش‌بندی مشتریان، برنامه‌ریزی و اجرای کمپین و در نهایت تحلیل بازخوردها و نتایج به دست آمده از اجرای هر کمپین را ارائه می‌دهد. همچنین تجزیه و تحلیل، گزارش‌گیری و همکاری مستمر بین بازاریابی و فروش را فراهم می‌سازد.

فروش

ماژول فروش Dynamics 365 گردش کار فروش را مدیریت می‌کند. رابط کاربری مبتنی بر فرآیند، قیف فروش را ساده کرده و به تبدیل موفقیت‌آمیز سرنخ به فرصت‌های فروش کمک می‌کند. بخش مدیریت فرصت شامل یک فرآیند پردازش داخلی است که می‌تواند برای مدیریت فرصت‌ها از طریق مراحل و حالت‌های مختلف فروش مورد استفاده قرار گیرد تا پس از طی مراحل به سفارش‌گذاری منتهی گردد.

خدمات

ماژول خدمات ابزارهایی را برای کمک به شرکت‌ها در مدیریت مراحل پشتیبانی و ماندگاری چرخه عمر مشتری فراهم می‌سازد. در این فرآیند با بررسی درخواست‌های مشتری و ارائه خدمات پشتیبانی به او می‌توان وفاداری وی نسبت به سازمان را نیز افزایش داد.

خدمات میدانی

این ماژول مخصوص شرکت‌هایی است که دارای تکنسین‌ها و کارشناسان خدمات میدانی هستند. قابلیت مدیریت پروژه را از طریق برنامه‌ریزی، مسیریابی و سفارشات کاری و همچنین مدیریت قرارداد و موجودی انبار ارائه می‌دهد. با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه، تکنسین‌های این حوزه در لحظه و همیشه به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی خواهند داشت.

خدمات پروژه

برای کسب و کارهای مبتنی بر پروژه، این ماژول می‌تواند بهره‌وری را بهبود بخشد. با استفاده از ابزاری برای برنامه‌ریزی پروژه، برنامه‌ریزی منابع، مدیریت زمان و هزینه و تجزیه و تحلیل خدمات، کسب و کارها می‌توانند هوشمندانه به فعالیت‌های خود بپردازند تا بینش بهتری نسبت به عملکردشان به دست آورند.

پلتفرم مایکروسافت

مزایای بی‌شماری برای پلتفرم مایکروسافت و برخی ویژگی‌های خاص Dynamics 365 وجود دارد که آن را از رقبا متمایز می‌سازد.

برنامه‌های Dynamics 365 را می‌توان با سایر ابزارهای Microsoft، از جمله تمامی برنامه‌های Dynamics 365  و Office 365 یکپارچه کرد. اگرچه شاید به نظر بیاید این یک ویژگی مشخص باشد، اما یقینا تأثیر زیادی بر بهره‌وری و عملکرد خواهد داشت.

با یکپارچگی Dynamics 365 در Outlook، می‌توانید اطلاعات موجود مشتری، فعالیت‌های فروش، موارد و اطلاعات فرصت را مستقیما در صفحه Outlook خود مشاهده کنید. همچنین می‌توانید کارهای CRM مانند افزودن سرنخ‌های جدید، افزودن یک وظیفه، قرار ملاقات یا تماس تلفنی به یک رکورد مشتری و ردیابی ایمیل‌ها به تاریخچه CRM را مستقیما از Outlook انجام دهید.

در اینجا برخی از ویژگی‌های دیگر وجود دارد که می‌توانید به دلیل ادغام Dynamics 365 با Office 365 استفاده کنید:

•    داده‌های مشتری را از Dynamics 365 به قالب‌های Microsoft Word یا Excel وارد کنید. تجزیه و تحلیل را با اکسل به طور مستقیم در Dynamics 365 اجرا کنید، یا داده‌ها را از صفحه Dynamics 365 به Excel ارتباط دهید که از این طریق به صورت داینامیک به‌روز می‌شوند و مجوزهای امنیتی Dynamics 365 را رعایت می‌کنند.

•    مستقیما از تاریخچه مشتری در Dynamics 365 به هر آنچه در OneNote ثبت می‌کنید، دسترسی داشته باشید.

•    به راحتی، داده‌ها را از Dynamics 365 به Power BI وارد کنید تا در کنار دیگر پایگاه داده‌ها تجزیه و تحلیل شوند. گزینه بهتر و راحت‌تر این است که قادر خواهید بود داده‌های Dynamics 365 را در داشبورد Power BI وارد کنید، بنابراین اطلاعاتی که بیشتر به آن‌ها علاقه دارید همیشه در دسترس خواهد بود.

•    از Dynamics 365 مستقیما به تقویم‌ها و اسناد SharePoint دسترسی پیدا کنید.

•    از Skype for Business برای تماس مستقیم با Dynamics 365 استفاده کنید. یا از Skype برای برگزاری وبینارها و گفت‌وگوها بهره برده و پس از آن با Dynamics 365 پیگیری نمایید.

•    تقویم‌ها و مستندات Office 365 Group خود را در Dynamics 365، دقیقا در کنار اطلاعات مربوط به مشتری، مشاهده کنید.

همانطور که Dynamics 365 با Office 365 یکپارچه می‌شود، همچنین با سایر برنامه‌های Dynamics 365 نیز امکان یکپارچگی وجود خواهد داشت. این بدان معنی است که قدرت انتخاب برنامه‌های مناسب برای کسب و کار خود را خواهید داشت و اگر می‌خواهید گزینه دیگری به آن اضافه کنید، یک مسئله ساده به‌روزرسانی مجوز Microsoft مطرح خواهد شد. به علاوه، از آنجایی که تمامی این برنامه‌ها توسط شرکت مایکروسافت توسعه داده شده‌اند، مسئولیت ارتقا نیز با این شرکت است بنابراین دغدغه‌ای جهت مدیریت یکپارچه‌سازی با راهکارهای واسط نخواهید داشت.

PowerApps: این ابزار بی‌نظیر مایکروسافت قدرت ساخت سریع و آسان برنامه‌های سفارشی بدون کدنویسی یا تخصص فنی را خواهد داد. این مجموعه با مجموعه کاملی از محصولات مایکروسافت، از جمله Office 365 و Dynamics 365 ادغام می‌شود، به این معنی که می‌توانید از داده‌های هر برنامه استفاده کرده و در یک وب یا برنامه تلفن همراه مستقر کنید.

یکپارچگی لینکدین و داینامیک 365

LinkedIn Sales Navigator Application Platform (SNAP): در سال 2016، مایکروسافت LinkedIn را خریداری نمود، این بدان معناست که هم اکنون LinkedIn با Dynamics 365 یکپارچه می‌شود. LinkedIn SNAP به تیم فروش اجازه می‌دهد تا از طریق Dynamics 365 از قدرت کامل LinkedIn استفاده کند. همچنین بر اساس جست‌وجوها، سرنخ‌ها را توصیه می‌کند. نماهای کامل لینکدین را مستقیما در SNAP مشاهده کنید تا شرکت، موقعیت شغلی، دوره فعالیت و موقعیت مکانی فعلی یک مشتری احتمالی را شناسایی نمایید. از SNAP برای درخواست معرفی یک سرنخ از طریق اتصال متقابل استفاده کنید، یا از قابلیت پیام‌رسانی LinkedIn به طور مستقیم از طریق SNAP بهره برده و ارتباط را برقرار کنید.

انعطاف‌پذیری و توسعه‌پذیری

هر برنامه Dynamics 365 بر روی همان پلتفرم مشترک ساخته شده است که امکان می‌دهد Dynamics 365 را با نیازهای خاص خود منطبق کنید. می‌توانید داشبورد خود را برای ارائه نمودارها، گزارشات و اطلاعات مربوط به هر نقش تعریف نمایید. این پلتفرم شامل ابزارهای گردش کار قدرتمند و انعطاف‌پذیر می‌باشد که این امکان را فراهم می‌سازد تا فرآیندهای موجود در سیستم از جمله ارسال ایمیل، برنامه‌ریزی فعالیت‌های قابل پیگیری و به‌روزرسانی وضعیت رکوردها را در سیستم خودکار کنید. در نهایت، ابزارهای سفارشی‌سازی این امکان را خواهند داد که فیلدهای اضافی اطلاعات و موجودیت‌های جدید را در سیستم تعریف کنید.

انواع گزینه‌های استقرار

Dynamics 365 علاوه بر اینکه امکان می‌دهد مجموعه‌ای از برنامه‌ها را که برای کسب و کارتان مناسب‌ترند که باید متناسب با نیازها تنظیم شوند، دارای چندین گزینه استقرار، از جمله راهکارهای مبتنی بر ابر (Cloud)، on premise یا به صورت میزبانی اشتراکی شده است. این نرم افزار از Outlook، یک مرورگر وب یا هر دستگاه تلفن همراه مجهز به اینترنت قابل دسترسی است. به زبان ساده، Dynamics 365 این انتخاب را خواهد داد تا بهترین مدل را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

قیمت‌گذاری محصولات و خدمات

با Dynamics 365، در مقایسه با سیستم‌های CRM رقابتی، عملکرد کمتری در قیمت پایین‌تری خواهید داشت و صحبت از انعطاف‌پذیری، مایکروسافت سه دسته‌بندی از کاربران را با سطح دسترسی و قیمت‌گذاری متفاوت برای هر یک ارائه می‌دهد. با این روش می‌توانید با پرداخت هزینه دسترسی کامل فقط برای آن دسته از کاربرانی که واقعا به آن نیاز دارند، از دسترسی‌های خود بیشترین بهره را ببرید.

تعهد مایکروسافت

مایکروسافت سرمایه‌گذاری عظیمی در Dynamics 365 انجام داده است و این موضوع نشان می‌دهد که واقعا در تلاش است تا آن را به یکی از مراکز فروش نرم افزارهای تجاری تبدیل کند. اگرچه آن‌ها همچنان به پشتیبانی از راهکارهای قدیمی ادامه می‌دهند، اما تمرکز و تلاش مایکروسافت به طور واضح پیرامون Dynamics 365 متمرکز شده است. این رویکرد نشان‌دهنده این است که مزایای Dynamics 365 تازه در آغاز راه است و برنامه‌ریزی بلندمدتی برای آن تدوین شده است. ویژگی‌ها و قابلیت‌های موجود همچنان بهبود می‌یابند و موارد جالب دیگری مانند رابط کاربری جدید (Unified Interface) مایکروسافت در دسترس خواهد بود.

چرا کسب و کار Dynamics 365 CRM را انتخاب می‌کنند؟

•    سهولت استفاده از آن

•    داینامیک 365 با مجموعه کاملی از محصولات مایکروسافت یکپارچه می‌شود

•    ابزار قدرتمندی که کسب و کارتان را به صورت معناداری متحول می‌سازد

•    از لحاظ هزینه‌ای نسبت به امکانات و قابلیت‌هایی که در اختیار قرار می‌دهد مقرون به صرفه است

•    با پشتیبانی یک شریک مایکروسافت با تجربه ارائه می‌شود

ترجمه و تدوین: عادل پورقنبر

منبع: مجموعه مقالات شرکت سامانه‌های مدیریت

نظرات کاربران
ثبت نظر

بالا