‫چرا ارتباط هوشمند CRM با تلگرام در ایران مهم است؟

ابوالفضل رجب پور - 1396/12/27

یکپارچگی تلگرام و داینامیک CRM

نرم افزار پیام رسان تلگرام پرمخاطب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی و همچنین کانال ارتباطی ترجیحی اکثر کاربران ایرانی است. کاربرد این پیام رسان تنها در امور سرگرمی و خبری محدود نشده است و کاربران زیادی هستند که امور تجاری را هم با این پیام رسان انجام می‌دهند. مزیت استفاده از تلگرام برای کارهای تجاری در سهولت استفاده، در دسترس بودن و فراگیری آن می‌باشد. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که ترجیح داده‌اید پیش فاکتور یک محصول را روی تلگرام خود دریافت و مشاهده کنید.

سهولت استفاده از تلگرام باعث شده است که حتی بزرگسالانی که پیش از این استفاده از ایمیل تجاری برای آن‌ها کار پیچیده و سختی محسوب می‌شد، امروزه تمایل به استفاده از این تکنولوژی برای ارتباطات تجاری خود داشته باشند.

برای یک سازمان، انتقال یک حس خوب و تجربه لذت‌بخش در هر ارتباط با مشتری بسیار مهم است. یکی از ملزومات انتقال این حس خوب، بستر مناسب ارتباطی می‌باشد که می‌بایست ویژگی‌های سهولت و در دسترس بودن را دارا باشد.

تلگرام تمام ویژگی‌های یک پلتفرم خوب را داراست. "سرعت" و "امنیت" شعار تلگرام است و در این دو شعار نیز سنگ تمام گذاشته است. همین مزایای تلگرام باعث فراگیری آن در بین کاربران ایرانی شده است.

فراگیری تلگرام ایجاب می‌کند که یک شرکت تجاری بتواند ارتباطی مؤثر، مفید و راحت از طریق این بستر با مشتریان خود داشته باشد. این ارتباط باید تا حد امکان خودکار و فرآیندمحور و از پیش برنامه‌ریزی شده باشد تا نیروی انسانی شرکت کمتر صرف بشود.

تصور کنید که بخواهید در موقعیت‌های مختلف با مشتری ارتباط برقرار کنید، مثلا به محض تأیید یک پیش فاکتور به مشتری پیام اطلاع‌رسانی شود. یا چند روز مانده به پایان سرویس هشدار پرداخت ارسال شود.

همه این فرآیندها قابل خودکارسازی می‌باشد. در واقع شما باید بتوانید به صورت هوشمند و در قالب یک فرآیند خودکار این امور را تسهیل کنید. بنابراین ابزار ارتباطی باید بتواند قابل برنامه‌ریزی برای حالت‌های مختلف سازمان شما باشد.

راهکار ارتباطی telegramSys

 

Dynamics CRM ابزاری کاملا انعطاف‌پذیر می‌باشد که ابزارهای بسیار زیادی برای سفارشی کردن فرآیندها دارد. اگر یک نرم افزار واسط بتواند با ابزارهای Dynamics CRM به خوبی منطبق شود و ارتباط بین Dynamics CRM و تلگرام را برقرار کند، می‌توانید مطمئن باشید که هرگونه فرآیند سفارشی و خودکاری‌سازی مورد نیاز شما در این بستر امکان‌پذیر است.

در این شرایط انواع سناریوهای مشتری‌مداری از اطلاع‌رسانی تا پاسخ سریع به درخواست‌ها و وضعیت‌ها در بستر تلگرام فراهم خواهد شد. مشتریان بدون هیچ‌گونه ابزار جانبی و تنها با استفاده از تلگرام (که روزانه در حال استفاده از آن هستند)، می‌توانند ارتباط مؤثر و کاملی با سازمان شما داشته باشند که در نهایت منجر به افزایش رضایت‌مندی آن‌ها خواهد شد.

محصول telegramSys شرکت سامانه‌های مدیریت، با تکیه بر تجارب قبلی شرکت و درک عمیق نیازمندی‌های مشتریان، به صورت کاملا منعطف و استاندارد با Dynamics CRM یکپارچه شده است. مدیران سیستم می‌توانند سناریوهای مختلف با هر نوع پیچیدگی را طراحی کنند و در هر نقطه از فرآیند با تلگرام ارتباط برقرار نمایند.

telegramSys کاملا با تلگرام مجتمع شده و می‌تواند کوچک‌ترین تغییرات در تلگرام مشتریان را به صورت لحظه‌ای ردیابی کند. تصور کنید آخرین وضعیت آنلاین بودن مشتری و تصویر پروفایل تلگرام مشتری، در نرم افزار CRM شرکت درج شود. در حقیقت در عین اینکه از تمام امکانات اپلیکیشن تلگرام استفاده می‌کنید، در CRM شرکت نیز تاریخچه آن‌ها را مشاهده خواهید کرد و تمام تعاملات و فعالیت‌ها بر روی پروفایل شخص یا شرکت ثبت خواهد شد. 

تألیف: ابوالفضل رجب پور

منبع: مجموعه مقالات شرکت سامانه‌های مدیریت 

نظرات کاربران
ثبت نظر

بالا