پیاده سازی سامانه تعویض غیرحضوری دفترچه بیمه تامین اجتماعی

عادل پورقنبر - 1397/06/31

سامانه 1420 تامین اجتماعی

مدت کوتاهی پس از راه اندازی سامانه مرکز ارتباط مردمی سازمان تأمین اجتماعی توسط شرکت سامانه‌های مدیریت، در فاز بعد،  پورتال درخواست مربوط به تعویض غیرحضوری دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی، پیاده سازی شد. این سامانه جهت تسهیل و رفاه حال بیمه‌شدگان و همچنین صرفه‌جویی در زمان آنان ایجاد شده است.

شرایط فعلی به این شکل است که روزانه حدود 8000 عدد دفترچه به دلیل پایان یافتن تعداد برگه‌های آن باید تعویض گردد که یقینا زمان و هزینه‌های بسیاری هم به بیمه شده و هم به کارگزاری‌ها تحمیل خواهد کرد.

سامانه فوق در فاز اول برای شعب و کارگزاری‌های استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و شعب و کارگزاری‌های شرق استان تهران راه اندازی شده است که با سیستم‌های داخلی سازمان تأمین اجتماعی نیز یکپارچه شده است. به این صورت که پس از ثبت کامل درخواست و دریافت کد پیگیری، درخواست مربوطه در سامانه مشترک درمانی کلیه شعب و کارگزاری‌های سازمان تأمین اجتماعی ثبت و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

پورتال مرکز ارتباط مردمی تامین اجتماعی

نرم افزار تعویض دفترچه تامین اجتماعی دارای ویژگی‌های منحصربه فردی همچون امکان بارگذاری فایل (مثلا تصویر کارت ملی)، امکان ثبت درخواست تعویض دفترچه برای افراد تبعی وابسته به بیمه شده اصلی، امکان مراجعه حضوری به شعبه مربوطه بر اساس زمان‌بندی درخواستی در پورتال و دریافت دفترچه بدون معطلی، امکان انتخاب شعب یا کارگزاری‌های غیر از شعبه اصلی بیمه شده و قابلیت ارائه تخصیص بیمه شده بنا بر ظرفیت داده شده برای هر شعبه یا کارگزاری برخوردار است.

همچنین به منظور سهولت کار برای بیمه شدگان محترم، بیمه شده می‌تواند با شماره‌گیری عدد 9 بر روی منوی تلفنی سازمان تأمین اجتماعی (سامانه 1420) نسبت به ثبت درخواست اولیه تعویض دفترچه و دریافت کد پیگیری اقدام نماید.

لازم به ذکر است این سامانه در آینده نزدیک در کل کشور پیاده‌سازی خواهد شد و آدرس آن هم https://crm.tamin.ir می‌باشد.

پورتال مرکز ارتباط مردمی تامین اجتماعی

شرکت سامانه‌های مدیریت به عنوان پیاده‌ساز سیستم مدیریت ارتباط با ذی‌نفعان و بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی کل کشور مفتخر به راه‌اندازی و شکل‌گیری این سامانه می‌باشد.

نظرات کاربران
ثبت نظر

بالا