‫نرم افزار هوشمند Microsoft Dynamics CRM 2016

اسماعیل توسلی - 1394/10/26

نرم افزار هوشمند dynamics 2016

در عصر دانش‌بنیان امروزی، با وجود سرعت مهارنشدنی تغییرات و وجود فناوری‌های جدید، نیاز به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بیش از پیش احساس می‌گردد. نرم افزار سی آر ام، با فراهم آوردن پایگاه داده‌ای از اطلاعات در مورد مشتریان، نقش به‌سزایی را برای بازاریابان و فروشندگان شرکت‌ها ایفا کرده و شرکت را قادر می‌سازد تا کیفیت خدمات خود را متناسب با نیاز مشتریان افزایش دهد. 

شرکت مایکروسافت به دنبال تغییر سطح تفکر مدیران در مورد مدل‌های مشارکت‌دهی مشتری در جهان امروزی است. نرم افزار Microsoft Dynamics CRM 2016 به عنوان نسل بعدی مشارکت‌دهی هوشمند مشتری در واکنش به روندهای بازار توسط شرکت Microsoft عرضه شده است.

همزمان با تحولاتی که در هر چرخه اقتصادی رخ می‌دهد، کسب‌وکارها نیز اشتهای سیری ناپذیری برای ابزارهایی دارند که وفاداری مشتریان را به ارمغان می‌آورند. در سال 2013، SalesLoft گزارش داد که میزان سازگاری سی آر ام طی دو سال اخیر، کمتر از 50 درصد بوده و 43 درصد از کاربران، کمتر از 43 درصد از قابلیت‌های این نرم افزار را استفاده نموده‌اند. لذا شرکت‌ها به دنبال راهکارهایی هستند که کارکنان آن‌ها به راحتی بتوانند با آن کار کنند و قابلیت یکپارچگی با دیگر افزونه‌ها را به آسانی داشته باشد.

افزونه‌‌ی SmsSys و راهکار تلفنی callSys که قابلیت یکپارچگی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و سیستم تلفنی را امکان‌پذیر نموده و ... از جمله این افزونه‌ها هستند.

نسل جدید امروزی، اکثر زمان خود را با دستگاه‌های تلفن همراه و در کانال‌های اجتماعی صرف می‌کند. لذا از آن‌جایی که مشتریان امروزی به فناوری وابسته هستند، تحرک و انعطاف‌پذیری برای شرکت‌ها مترادف با بهره‌وری محسوب می‌شود. گارتنر در پیش‌بینی‌های خود در مورد نرم افزار CRM معتقد است:

-در سال 2015، بیش از 70 درصد از نرم افزارهای فروش، نرم افزار به عنوان خدمت (SaaS) و رایانش ابری به میزان 50 درصد از برنامه‌های کاربردی جدید را دربرمی‌گیرد.

-در سال 2016، 55 درصد از فروشندگان به برنامه‌های کاربردی فروش از طریق گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها، به طور دقیق دسترسی خواهند داشت و تحرک و انعطاف‌پذیری همراه با استفاده بهینه و بهره‌وری به عنوان یک عامل مهم تلقی خواهد شد.

-در سال 2020، دستگاه‌های موبایل با جایگزین شدن به جای لپ تاپ و کامپیوترها، استاندارد جدیدی را برای هر روز شرکت ایجاد می‌کنند.

برای کارکنان امروزی، تحرک یعنی بهره‌وری:

آقای باب استاتز (Bob Stutz) به عنوان معاون بخش Microsoft Dynamics معتقد است: شرکت مایکروسافت به دنبال از بین بردن حواس‌پرتی‌های کارکنانی است که در حین کار با آن روبه‌رو می‌شوند. این کار می‌تواند از طریق انجام خودکار وظایف اصلی و بدون نیاز به تغییر برنامه‌های کاربردی انجام شود. به عبارت دیگر، یکپارچگی با دیگر محصولات و افزونه‌ها، قابلیت دسترسی به داده‌های اکسل و ورد را بدون ترک برنامه CRM امکان‌پذیر می‌کند.

بنابراین کار معنای مکانی خود را از دست داده و آن چیزی که انجام می‌دهیم، معنای وجودی کار را شکل می‌دهد. تمرکز نرم افزار MS CRM 2016 روی مشارکت‌دهی هوشمند مشتری می‌باشد. در این راهکار، به کارکنان به عنوان یک امر کلیدی توجه شده است. کارکنان امروزی در امور کاری معمولا با یکدیگر مشارکت کرده و به عبارت دیگر، از وظیفه‌محور به دانش‌محور تبدیل شده‌اند.

با وجود راهکار Microsoft Dynamics CRM 2016 کارکنان می‌توانند ایمیل‌های خود را بررسی کنند، اشخاص حقیقی و حقوقی را از ایمیل‌های خود اضافه نمایند و رکورد جدیدی را روی مرورگر سیستم کامپیوتر یا دستگاه تلفن همراه خود ایجاد نمایند.

در پاسخ به روندهای بازار و نیازهای کارکنان و شرکت‌ها، آخرین نسخه مایکروسافت داینامیک سی آر ام شرکت مایکروسافت، با قابلیت‌های جدید خود از جمله مدیریت اسناد، برنامه‌های کاربردی CRM برای Outlook، یکپارچگی کورتانا و ... عرضه شده است. در این محصول، سعی شده است تا هوشمندی مورد توجه قرار گیرد؛ به طوری که هوشمندی به عنوان یک آرمان در نظر گرفته شده است.

سیستم هوشمند سی آر ام سبب می‌شود تا نسبت به انسان، قدرت پردازش بیشتری داشته باشد. در واقع نرم افزار هوشمند Microsoft Dynamics CRM 2016، ابزاری است که از طریق ارائه داده‌های یکپارچه، سازگار و معتبر از کلیه حوزه‌های عملکردی و منابع داده‌ای موجود در سازمان به سطوح مختلف کاربران، آنان را در رویارویی با چالش‌ها و تنگناهای مرتبط با کسب‌وکار سازمان توانمند می‌سازد.

کاربران از طریق این ابزار می‌توانند به سادگی و نیاز کمتر به آموزش‌های کاربری، گزارشات تحلیلی/ بصری مورد نظر خود را بسیار ساده و به سرعت طراحی و اجرا و سپس دانش ایجاد شده از طریق آن را در سازمان خود به اشتراک گذارند.

ترجمه و تدوین: محمد حمیدیان، اسماعیل توسلی

منبع: مجموعه مقالات شرکت سامانه‌های مدیریت

نظرات کاربران
ثبت نظر

بالا