‫راهکار بازاریابی ایمیلی یکپارچه با Mailchimp

عادل پورقنبر - 1397/07/01

یکپارچگی mailchimp و داینامیک CRM

راهکار بازاریابی مبتنی بر ایمیل سامانه‌های مدیریت به دلیل یکپارچگی کامل با Microsoft Dynamics CRM و Dynamics 365 امکان مدیریت یکپارچه فعالیت‌های بازاریابی سازمان با سایر بخش‌های حوزه مدیریت ارتباط با مشتری را فراهم می‌نماید. در مبحث بازاریابی ایمیلی، یکپارچگی با نرم افزار CRM مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت به نحوی که تمام فعالیت‌های انجام شده بر روی کمپین و همچنین پاسخ‌های دریافت شده از ارسال ایمیل‌ها، در نرم افزار CRM ثبت شده و امکان گزارش‌گیری و انجام عملیات‌های بعدی ممکن خواهد شد.

سیستم مدیریت بازاریابی مبتنی بر ایمیل سامانه‌های مدیریت بر بستر Dynamics CRM و Mailchimp استوار است. یکپارچگی کامل سیستم CRM و Mailchimp امکان استفاده همزمان از مزایای این دو سامانه را برای کاربران فراهم می‌سازد. با توجه به حجم ایمیل‌های ارسالی لازم است تا از سرویس ارسال ایمیل بسیار قدرتمند و پایداری بهره برده شود که به همین منظور از سامانه میل‌چیمپ استفاده می‌شود.

مروری بر امکانات Mailchimp

Mailchimp یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین سامانه‌های ارائه‌دهنده خدمات ارسال ایمیل است که از ویژگی‌هایی همچون پشتیبانی سریع، رابط کاربری آسان (user friendly)، ارسال ایمیل preview، استفاده از emojiها، مشاهده آنلاین ارتباطات برقرار شده با حساب کاربری از طریق API استفاده شده، ارائه لینک ایمیل مارکتینگ ارسالی، پشتیبانی از انواع فرمت‌ها جهت استفاده در ایمیل (فیلم، عکس، gif و ...)، ساخت آسان قالب‌های ایمیل با قابلیت drag and drop، بخش‌بندی لیست‌های بازاریابی و گروه‌بندی آنها بر اساس ویژگی‌هایشان، زمانبندی ارسال ایمیل‌ها، مشاهده هم‌زمان در موبایل و دسکتاپ (بدین معنی که هم‌زمان می‌توان در موبایل و دسکتاپ پیش از ارسال ایمیل آن را مشاهده کرد و در صورت نیاز تغییرات لازم را برای بهتر دیده شدن انجام داد)، سیستم قیمت‌گذاری متنوع، ارائه انواع داشبوردها و گزارشات تحلیلی مانند مرورگر، دستگاه و ...، اتصال به شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام، برخورداری از اپلیکیشن موبایل جهت مشاهده پاسخ‌های کمپین و همچنین ایجاد و ارسال کمپین، وجود مکانیزم‌های قدرتمند جلوگیری از ارسال هرزنامه‌ها (spamming)، هزاران قالب آماده شده برای ساختن ایمیل بر حسب صنایع مختلف و ... برخوردار می‌باشد.

پیش نیاز استفاده از راهکار بازاریابی ایمیلی، ایجاد حساب کاربری در سامانه Mailchimp خواهد بود. نکته قابل تأمل این است که لزومی ندارد داده‌های موجود در CRM به صورت دستی در Mailchimp وارد شوند زیرا این داده‌ها توسط راهکار mailSys طی فرآیندی به صورت کامل در Mailchimp وارد خواهند شد.

در ادامه به برخی از ویژگی‌های mailSys اشاره خواهد شد:

  • بهره‌گیری از لیست‌های بازاریابی

با استفاده از امکانات موجود در نرم افزار CRM مایکروسافت و همچنین یکپارچگی ایجاد شده، می‌توان از لیست‌های پویا و ایستا جهت ساخت کمپین بهره برد تا فقط این لیست‌های بازاریابی در لیست ارسال ایمیل تهیه شده در Mailchimp قرار گیرند و به آنها ارسال شود.

  • قرارگیری لیست‌های بازاریابی در Mailchimp

در هنگام همگام‌سازی لیست‌های بازاریابی ممکن است دو حالت رخ دهد. اگر ایمیل‌های وارد شده قبلا در سامانه Mailchimp وجود داشته باشند، به‌روزرسانی خواهند شد (بدین معنی که اگر اطلاعات پروفایل سرنخ، شخص یا شرکت تغییری داشته باشند آخرین تغییرات در Mailchimp اعمال خواهد شد.) در حالت دوم اگر ایمیل‌ها جدید باشند نسبت به لیست بازاریابی مربوطه در داخل Mailchimp، برای آنها گروه ساخته خواهد شد و از این پس در آن گروه قرار می‌گیرند.

  • امکان ارسال ایمیل‌ها از هر دو سامانه

امکان ارسال ایمیل هم در داخل سایت Mailchimp و هم از طریق mailSys وجود خواهد داشت و در دو حالت می‌توان پاسخ‌های کمپین را وارد نرم افزار CRM نمود.

  • نمایش پاسخ‌های کمپین

آوردن تمامی پاسخ‌های داده شده به کمپین ارسالی به داخل نرم افزار CRM اعم از باز شده (open)، کلیک شده (url action)، لغو اشتراک (unsubscribe)، گزارش شده، hard bounce -مانند اشتباه بودن آدرس ایمیل وارد شده، عدم وجود دامنه ایمیل وارد شده یا قادر نبودن mail server جهت پاسخگویی-، soft bounce -مانند پُر بودن mailbox مخاطب، آفلاین بودن mail server یا حجم زیاد ایمیل ارسالی- و باز نشده (not open).

  • قابلیت Merge tag جهت درج اطلاعات افراد در ایمیل‌های ارسالی

با توجه به وجود اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی افراد در داخل نرم افزار سی آر ام، هنگام ارسال ایمیل می‌توان در داخل متن ایمیل یا در عنوان آن (Subject)، این اطلاعات را برای هر فرد ارسال کرد.

  • یکپارچگی با گوگل آنالیتیکز (Google Analytics) جهت tracking کمپین‌های ارسالی در داخل محیط آنالیتیکز

درست است که اگر مخاطب شما بر روی لینک ایمیل ارسالی کلیک نماید این اطلاعات داخل نرم افزار CRM آورده خواهد شد ولی در عین حال رفتار بعدی بر روی وب‌سایت شرکت مانند مدت زمان ماندگاری روی صفحه‌ای خاص، رجوع به صفحات دیگر و ... اطلاعات خوبی است که در صورت اطلاع از آنها می‌توان تصمیمات بهتری اتخاذ کرد.

  • امکان تعریف قالب آماده

با توجه به اینکه قالب ایمیلی که قرار است آماده شود ممکن است در سامانه‌های دیگر (سرویس‌های بازاریابی ایمیلی به جز Mailchimp) ساخته شود یا اینکه توسط خود فرد آماده شده باشد یا شاید هم از طریق Mailchimp ساخته شده باشد، این امکان فراهم شده است تا کد HTML تهیه شده در محیطی که در mailSys دیده شده است به راحتی کپی شود.

نمودار پاسخ کمپین ایمیلی در CRM

  • ارائه انواع گزارشات

در داخل محیط mailSys می‌توان گزارشات متنوعی را داشت به این معنی که دیگر احتیاجی نیست تا به حساب کاربری Mailchimp مراجعه شود چرا که در محیط mailSys تمامی این داده‌ها قابل رؤیت است.

اطلاعات لحظه‌ای از آخرین وضعیت ایمیل‌ها در هر حالتی که باشند حتی مطلع شدن از تعداد ایمیل‌هایی که تا الان همگام‌سازی (Sync) شده‌اند نیز بخش دیگری از اطلاعات گرفته شده از Mailchimp می‌باشد.

  • درج تمامی لاگ‌های مربوط به mailSys

از لحظه شروع سرویس mailSys حتی اگر کمپین خاصی هم فعال نباشد، تمامی لاگ‌ها همراه با توضیحات فارسی در داخل نرم افزار CRM قابل مشاهده خواهد بود. به بیان دیگر در هر لحظه می‌توان متوجه شد که بر روی کدام کمپین، چه فعالیتی در حال انجام است.

  • امکان درج زمانبندی جهت ارسال یا همگام‌سازی (Sync) کمپین

در تنظیمات mailSys امکانی وجود دارد تا زمانبندی ارسال ایمیل‌ها، دریافت پاسخ‌ها و بسته شدن کمپین توسط کاربر تنظیم شود و قابل تغییر هم باشد.

  • یکپارچگی با پروفایل مشتری

پس از ارسال ایمیل‌ها به راحتی می‌توان رفتار ایمیلی مشتریان را بر روی پروفایلشان مشاهده کرد. این امکان باعث خواهد شد تا با توجه به رفتار صورت گرفته از مخاطب، فعالیت یا عملیات بعدی برای او برنامه‌ریزی شود.

  • همگام‌سازی (Sync) اطلاعات

قابلیت ورود خودکار اطلاعات نرم افزار CRM به داخل سامانه Mailchimp در بازه‌های زمانی دلخواه با توجه به لیست‌های بازاریابی آماده شده.

  • ارسال ایمیل تستی

امکان ارسال ایمیل‌های نمونه و تستی قبل از ارسال ایمیل‌های نهایی.

  • لینک به شبکه‌های اجتماعی

امکان ارسال خودکار ایمیل‌های کمپین ارسالی در شبکه‌های اجتماعی مانند توئیت در توئیتر یا پست در فیسبوک یا اینستاگرام.

یکپارچگی با mailchimp

نظرات کاربران
ثبت نظر

بالا