‫چرا نرم افزار مایکروسافت CRM برای بانک‌ها مناسب است؟

محمد حمیدیان - 1394/07/15

راهکار CRM بانکی

گزارش‌های مایکروسافت در زمینه محصولات و خدمات داینامیک سی آر ام برای بانک‌ها و مؤسسات مالی حکایت از موفقیت این راهکار در این عرصه دارد. راهکار مدیریت بانک و موسسات اعتباری باعث می‌شود تا مؤسسات مالی، داده‌های مبادلات مشتری را مدیریت کنند، تجزیه و تحلیل بازاریابی مفیدی داشته باشند و برنامه‌هایی که باعث می‌شود مشتریان بیشتر و مشتاقانه با بانک ارتباط داشته باشند را افزایش دهند. راهکار بانکی مایکروسافت داینامیک سی آر ام یک راهکار مدیریت ارتباط با مشتری است که به صورت ویژه برای نیازهای خاص و منحصربه‌فرد صنعت بانکداری ایجاد شده است. این راهکار مبتنی بر مایکروسافت داینامیک سی آر ام باعث شده است تا بانک‌ها و مؤسسات مالی از حساب‌محوری به سمت مشتری‌محوری گرایش پیدا کنند.

نتایج سنجش CRM

اولویت‌بندی خدمت مشتری منجر به تمایز رقابتی برای بانک Metro، اولین بانک بریتانیا در بیش از یک قرن شده است. Microsoft Dynamics CRM با ابزارها و خدمات مایکروسافت اساس و پایه استراتژی بانک Metro می‌باشد. ماریوت-کلارک (Marriott-Clarke)، مدیر تجاری بانک Metro می‌گوید: در بانک Metro به عنوان اولین بانک انگلستان طی 100 سال گذشته، مدل خاص تمرکز بر مشتری در حال احیای قوانین بانکداری خرده فروشی است. مایکروسافت داینامیک CRM با ترکیب خدمات سنتی چهره به چهره در فروشگاه‌ها به همراه تکنولوژی مهیج و شگفت‌انگیز برای تضمین دریافت بهترین خدمات و تسهیلات به مشتری، به ما کمک می‌کند تا تجربه مشتریان خود را تقویت کنیم.

مایکروسافت داینامیک سی آر ام به بانک‌ها و مؤسسات مالی یک راهکار قدرتمند به منظور تعامل با کاربران نهایی را پیشنهاد می‌دهد که بینش عمیقی از مشتری را ارائه داده و پیشنهادات هوشمندانه‌ای را مطرح می‌کند.

در صنعت بانکداری اغلب بانک‌ها و مؤسسات مالی به دنبال حفظ مشتری، جذب مشتریان جدید و بهبود بهره‌وری مشاور می‌باشند.

بانک MKB دومین بانک بزرگ در مجارستان، از مایکروسافت داینامیک سی آر ام برای هدایت تمام فرآیندهای مرتبط با مشتری جهت رشد استفاده نموده است. بانک MKB نسبت به دوره‌های گذشته، خدمات به مشتری را 25 درصد بهبود داده و 20 درصد در بخش مشتریان اولیه بانک افزایش سود داشته است.

آقای لازلو کرالی (Laszlo Kiraly) رئیس مدیریت ارتباط با مشتری و شعبه E بانک MKB می‌گوید: سیستم CRM تبدیل به برنامه‌های کاربردی هسته‌ای برای کسب وکار ما شده است به طوری که این سیستم، پلتفرم اولیه برای همکاری، اثربخشی و کارایی بهتر و تجربه چند کانالی برتر ما شده است.

قدرت‌دهی به بانک‌ها

بانک‌ها برای تبدیل شدن به سازمان‌های مشتری‌محور می‌بایست در اولین گام، خود را در جایگاه مشتریان قرار داده و از دیدگاه مشتریان به دنیا بنگرند. آن‌ها نیاز به ابزارها، فناوری‌ها و فرآیندهایی دارند تا اجازه دهد در هر زمان و مکانی به مشتریان خود توجه کنند. بانک‌ها و مؤسسات مالی به به ابزارهایی نیاز دارند که دیدگاه‌های کامل و جامعی از مشتریان را فراهم کرده و آن‌ها را قادر سازد تا به پیشنهادات هوشمند و به موقع دست یابند.

بانک VKB، بانکی دیگری است که از مایکروسافت داینامیک سی آر ام جهت رسیدن به یکی از بانک‌های مشتری‌گرا در استرالیا استفاده نموده است. گزارش‌های بانک، رشد 32 درصدی در بهره‌وری محصولات یا خدمات فروش، 18 درصد افزایش در کیفیت خدمات به مشتریان و 95 درصد کاهش زمان مورد نیاز جهت تجزیه و تحلیل را نشان می‌دهد.

مدیرIT بانک VKB، آقای مایکل ریت فتشامر (Michael Reifetshamer) می‌گوید: ما به راهکاری از سی آر ام نیاز داشتیم تا نه فقط در یک بخش یا مجموعه محصولات یا خدمات بلکه به کل بانک ما قدرت دهد. تجربه ما با مایکروسافت داینامیک سی آر ام نشان دهنده انتخاب مناسب و درست ما بوده است. نرم افزار Microsoft Dynamics CRM یک راهکار قدرتمند است که آن را جهت حمایت و پشتیبانی کاربران نهایی خود در مدیریت رشد کسب وکار و بهبود بهره‌وری با کنترل‌های لازم در گردش کارهای سفارشی به کار برده‌ایم.

ترجمه و تدوین: محمد حمیدیان، اسماعیل توسلی

منبع: مجموعه مقالات شرکت سامانه‌های مدیریت

نظرات کاربران
ثبت نظر

کاشانی 16:45:48 - 1394/07/15
مقاله جالبی بود.به نظر تجربه موفق بانک های بین المللی زیاده ممنون از مقالتون
شقایق سبحانی 21:10:19 - 1394/07/15
سلام. خیلی جالب بود. مرسی
جعفری 10:06:18 - 1394/08/11
به جرات میشه گفت امروزه CRM مهمترین حوزه ای هست که سازمان ها باید به اون توجه داشته باشند. مقاله خوبی بود، سپاس.
بالا