مایکروسافت به باشگاه یک تریلیون دلاری‌ها پیوست

عادل پورقنبر - 1398/02/10

یک تریلیون دلاری شدن مایکروسافت

سرانجام ارزش کمپانی مایکروسافت از یک تریلیون دلار عبور کرد.

سهام این غول نرم افزار روز گذشته به دلیل رشد درآمد بیشتر از پیش‌بینی‌ها، چهار درصد افزایش پیدا کرد. برای سه ماهه چهارم، مایکروسافت به درآمد ۳۰.۶ میلیارد دلاری رسید. در ضمن، درآمد خالص این شرکت در این دوره زمانی ۸.۸ میلیارد دلار بود. عملکرد بسیار خوب بخش ایکس باکس (Xbox)، پلتفرم ویندوز و کسب و کار سرفیس (Surface) دلیل رسیدن به چنین درآمد بالایی بوده است.

در همین راستا، مایکروسافت در دست توسعه بودن ایکس باکس بعدی را تأیید کرده و طی سال آینده میلادی باید منتظر معرفی این کنسول باشیم. همچنین این کمپانی به تازگی سرویس استریم جاه طلبانه‌ای را تحت عنوان Project xCloud معرفی کرده که اجازه‌ می‌دهد کاربر عناوین کنسول ایکس باکس را روی هر دستگاهی از جمله تبلت یا گوشی هوشمند اجرا کند.

پیش از این هم مایکروسافت مدل‌های جدید سخت افزار سرفیس هاب 2 را طی رویدادی در شهر نیویورک معرفی کرد؛ محصول جدید مایکروسافت در دو مدل ۵۰ و ۸۵ اینچی با نام‌های سرفیس هاب 2S و 2X عرضه خواهد شد.

افزایش ارزش سهام مایکروسافت

لازم به ذکر است که مایکروسافت سومین کمپانی آمریکایی محسوب می‌شود که به باشگاه یک تریلیون دلاری‌ها می‌پیوندد. اپل در ابتدا به این مقدار ارزش رسید. البته این کمپانی در حال حاضر ۹۷۶ میلیارد دلار ارزش دارد. آمازون هم یک ماه بعد به اپل پیوست اما این کمپانی در حال حاضر ۹۳۵ میلیارد دلار ارزش دارد.

جدا از این موارد، این کمپانی در بخش نرم افزار نیز در حال تثبیت جایگاه خود نیز است. برای مثال مایکروسافت اخیرا از یک زبان برنامه نویسی جدید به نام باسکی (Bosque) رونمایی کرده که برای توسعه ساده، واضح و قابل فهم کدها برای انسان و ماشین طراحی شده است.

منبع: دیجیاتو

نظرات کاربران
ثبت نظر

بالا