‫خیز هدفمند مایکروسافت CRM به عرصه Gamification

اسماعیل توسلی - 1394/07/07

گیمیفیکیشن 

مایکروسافت با هدف افزایش میزان فروش، بازی Incent Games را خریداری کرده است. Incent Games یک شرکت تازه تأسیس است که روش‌هایی خلاقانه را‌ در حین بازی‌های متنوع برای افزایش فروش دیگر بازی‌ها به‌کار می‌برد. Incent Games یک پلتفرم آنلاین به عنوان تیم FantasySales برای فروش بازی‌ها طراحی کرده است که با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شده است. با استفاده از این پلتفرم، امکان کنترل دقیق تعداد بازی‌های به فروش رفته و میزان استقبال از آن‌ها وجود دارد.

تیم FantacySales یک پلتفرم گیمیفیکیشین (Gamification) فروش می‌باشد (گیمیفیکیشن به مفهوم استفاده از اجزا و تفکرات بازی‌گونه در زمینه‌هایی است که ماهیت بازی ندارند). در گیمیفیکیشن از انگیزاننده‌های طبیعی برای به حرکت درآوردن مخاطب استفاده می‌شود.

امروزه گیمیفیکیشن با توجه به مزایای فراوانی که برای یادگیرندگان دارد و نقشی که در افزایش لذت‌بخشی و اثربخشی فرآیند یادگیری ایفا می‌کند، به رویکردی پُر طرفدار در صنعت آموزش الکترونیکی (eLearning) تبدیل شده است. که برای ارتقای بهره‌وری فروش، افزایش درآمد و بهبود سازگاری نرم افزار CRM از طریق همکاری و رقابت تیمی تلاش می‌کند. آقای باب استاتز (Bob Stutz) معاون مایکروسافت در این زمینه می‌گوید: ما قصد داریم شیوه‌های فروش قدیمی خود را کنار بگذاریم و از شیو‌ه‌های تازه‌ای به این منظور استفاده کنیم. افزایش همکاری گروهی از جمله مزایای استفاده از این روش است.

در حالی‌که برنامه‌های تشویقی و مسابقات تقریبا در تمام سازمان‌های فروش پیاده‌سازی می‌شوند اما آن‌ها بیشتر از کمبودهای عمومی رنج می‌برند. باب استاتز همچنین بیان می‌کند: هیچ چیزی مانند تیم FantacySales در بازار وجود ندارد و انتظار دارد تا آن را به تیم متحول و انقلابی در محیط فروش تبدیل کند. نتایج از افزایش 176 درصدی فروش کل، افزایش 35 درصدی در فروش محصولات خاص و افزایش 9 درصدی سود در ماه اول که شرکت مایکروسافت تیم FantacySales را اداره می‌کرد خبر می‌دهد. مایکروسافت در ادامه برنامه‌های خود قصد دارد تا در ماه‌های آینده این فناوری را با نرم افزار مایکروسافت CRM یکپارچه کند.

ترجمه و تدوین: اسماعیل توسلی

منبع: مجموعه مقالات شرکت سامانه‌های مدیریت

نظرات کاربران
ثبت نظر

بالا