‫یکپارچه‌ سازی راهکار فروش لینکدین با مایکروسافت CRM

اسماعیل توسلی - 1394/08/09

لینکدین

مدتی پیش مایکروسافت محصول جدید خود را تحت عنوان مایکروسافت داینامیک 365 به بازار عرضه کرد. در واقع این محصول، برخی از قابلیت‌های نرم افزارهای ERP و CRM مایکروسافت را با هم ادغام کرده است. با توجه به روند رو به رشد شبکه‌های اجتماعی و فراگیر شدن آنها در بین افراد و همچنین خریداری شبکه اجتماعی لینکدین (Linkedin) توسط شرکت مایکروسافت در سال قبل، مایکروسافت بر آن شد تا این محصول جدید خود را با شبکه کسب‌وکار لینکدین یکپارچه کند.  

سازمان‌ها به وسیله داینامیک 365 می‌توانند خدمات متنوعی را به مشتریانشان ارائه دهند و یک تجربه هوشمند را برای آنها به ارمغان بیاورند. این کار با دسترسی به تمام داده‌ها در سراسر شرکت برای کمک بهتر به تصمیم‌گیری سریع‌تر و دستیابی به نتایج مطلوب‌تر اتفاق می‌افتد. 

در حال حاضر داینامیک 365 برای فروش بیشتر، به کمک فروشندگان با تجربه آمده است. به عنوان مثال، با استفاده از بینش مشتری و اطلاعات به دست آمده از طریق آن، فرایند قیمت‌گذاری دقیق‌تر می‌شود تا جایی که حتی برای ارائه تخفیف هم به کمک فروشندگان می‌آید. 

در قسمت استخدام نیز مایکروسافت داینامیک 365 با یکپارچگی اطلاعات به کمک شرکت‌ها برای جذب نیروی کار آمده است. 

کاربرانی که هر دو سیستم (مایکروسافت 365 و لینکدین) را با هم در اختیار دارند می‌توانند اطلاعات به دست آمده از پروفایل حساب کاربری افراد را در بخش سرنخ، اشخاص، حساب شرکت و فرصت‌ها (در قسمت فروش) مایکروسافت داینامیک 365 مشاهده نمایند. به طوری که اطلاعات به‌روزرسانی شده در شبکه کسب‌وکار لینکدین به صورت همزمان در مایکروسافت CRM وارد می‌‍شود و این روال برعکس هم اتفاق خواهد افتاد. 

این یکپارچگی باعث خواهد شد اطلاعات خام بدست آمده از لایه تعاملی CRM تبدیل به دارایی و فرصت های با ارزش احتمالی در لایه های بعدی شود. همچنین با گذشت زمان شما پایگاه داده کاملی از افراد و مسیر ورود آنها به سازمان خواهید داشت و میتوانید تجربه سازمان در رسیدن به  هدف اصلی استفاده از استراتژی CRM یعنی حفظ ارزش و افزایش طول عمر مشتری را بهبود ببخشید.

منبع: مجموعه مقالات شرکت سامانه‌های مدیریت 

ترجمه و تدوین: محمد حمیدیان، اسماعیل توسلی

منبع: مجموعه مقالات شرکت سامانه‌های مدیریت

نظرات کاربران
ثبت نظر

جعفری 10:00:36 - 1394/08/11
ممنون از اخبار به روزتون، همکاری شرکت های بزرگ همیشه موثر بوده است
بالا