‫نرم افزار CRM در سال 2016

اسماعیل توسلی - 1394/08/17

آینده نرم افزار CRM

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، دربردارنده فرآیندهایی است که ترکیبی از بازاریابی و فروش را به منظور هدایت مشتریان برای محصولاتی که مورد نظر آن‌هاست، به کار می‌گیرد. نرم افزار CRM با فراهم آوردن پایگاه داده‌ای از اطلاعات در مورد مشتریان برای بازاریابان و فروشندگان، نقش به‌سزایی را برای سازما‌ن‌ها ایفا کرده و قادر به تأمین بهترین خدمات ممکن است. امروزه با وجود سرعت مهارنشدنی تغییرات و وجود فناوری‌های جدید، نیاز به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بیش از پیش احساس می‌شود. اگرچه نرم افزار CRM با روندهای فناوری سازگاری دارد، با این وجود یک سری روندهای داخلی وجود دارد که تغییرات را به سمت فرآیندهایی که تجربه مشتری بهتری را فراهم می‌کند، هدایت می‌نماید.

نرم افزار به عنوان یک خدمت

نرم افزارهای کاربردی می‌توانند به ردیابی مدیریت موجودی انبار، کارکنان و به ایجاد روابط خوب با مشتریان کمک کنند. شرکت‌ها سال‌هاست که نرم افزارها را روی زیرساخت‌های داخلی و شبکه‌های کامپیوتری خود اجرا می‌کنند. در سال‌های اخیر، خرید سنتی مجوز نرم افزار، دیگر کاری قدیمی محسوب می‌شود زیرا بسیاری از فروشندگان و مشتریان به تهیه نرم افزار به عنوان یک خدمت روی آورده‌اند. نرم افزار به عنوان یک سرویس یا SAAS، مدلی از ارائه نرم افزار کاربردی توسط فروشنده است که یک نرم افزار کاربردی تحت وب را تولید کرده و آن را روی اینترنت برای استفاده مشتریان خود میزبانی و اجرا می‌کند.

مشتریان نیازی به خرید مجوز نرم افزار یا تجهیزات زیرساخت‌های اضافی ندارند و برای استفاده از این نرم افزار به طور معمول فقط هزینه‌های ماهانه یا سالیانه پرداخت می‌کنند. نرم افزار به عنوان یک خدمت (SaaS) طی چندین سال گذشته به شدت مورد توجه قرار گرفته است و باعث شده است تا به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به عنوان یک راهکار بیرونی نگریسته شود.

این امر منجر به کاهش هزینه ضروری مورد نیاز جهت پیاده سازی یک سیستم CRM و فراهم کردن انعطاف‌پذیری در محصولات می‌شود. علاوه‌براین، همانگونه که تمامی ارتقا و مسائل فنی توسط این راهکار کنترل می‌شود، نیاز به یک تیم متخصص فناوری اطلاعات برای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را کاهش داده و به واحد فناوری اطلاعات در پروژه‌های دیگر، آزادی عمل می‌دهد.

همانگونه که SaaS به عنوان شیوه‌ای مرجح جهت خرید نرم افزار 2015 CRM ایجاد شده است، همچنین ممکن است با ظهور راهکارهای شخص ثالث همراه باشد که متخصصین پلاگین‌ را برای نرم افزار CRM مناسب برای کسب وکارهای مختلف فراهم می‌کند.

ارتباط در هر لحظه

دو مورد از بزرگترین اتفاقات در نرم افزار CRM را می‌توان به رسانه‌های اجتماعی و تلفن همراه اشاره کرد. ارتباط در هر لحظه برای مصرف‌کنندگانی که در هر لحظه با اطلاعات در ارتباط هستند و تمایل به اشتراک‌گذاری اطلاعات با سایر افراد دارند را تسهیل می‌کند.

رسانه اجتماعی مشتریان را قادر ساخته است تا با شرکت‌ها در یک فضای صمیمی و عمومی تعامل برقرار کرده و تعداد زیادی از کسب وکارها را مجبور کرده است تا استراتژی‌های CRM خود را تغییر دهند. محبوبیت دستگاه‌های موبایل بدان معناست که کارمندان می‌توانند حتی زمانی که خارج از اداره هستند، مولد باشند و خدمت به مشتری می‌تواند در هر لحظه از زمان انجام شود. این امر منجر به افزایش فروش شده و به مشتریان اجازه می‌دهد تا محصولات را در هر جایی که دوست دارند، خریداری نمایند.

با این وجود بسیاری از داده‌هایی که تولید می‌شود، آن‌چنان با ارزش نیستند. همانگونه که CRM به صورت مستمر با انجام تجزیه و تحلیل‌ها یکپارچه می‌شود، بسیاری از کسب وکارها جنبه‌هایی از CRM موبایل و شبکه اجتماعی را شناسایی می‌کنند که برای آن‌ها مفید بوده و می‌تواند کنار گذاشته شود.

توجه ریزبینانه به نرم افزار CRM

کسب و کارها به سبب تغییرات درونی و بیرونی سریع، نیاز به سازگاری با این تغییرات سریع را دارند. تحولات فناوری در نرم افزار CRM منجر شده است تا نرم افزاری مناسب باشد که خدمات متعددی را ارائه می‌دهد که اکثر آن‌ها هرگز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، یا به دلیل اینکه کارکنان فاقد آموزش استفاده از این قابلیت‌ها هستند یا اینکه این قابلیت‌ها غیرضروری می‌باشند. همانگونه که پیشنهاد می‌شود نرم افزار CRM به صورت ریزبینانه نگریسته شود، این نرم افزار به درک الزامات و بهترین شیوه، جهت مدیریت فرآیند موجود در کسب کار تعهد دارد. این رویکرد مناسب نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری منجر به چابکی بیشتر، افزایش حمایت و پشتیبانی از مشتری و کاهش هزینه‌ها برای سازمان خواهد شد.

بنابراین، نرم افزار CRM در ارائه خدمات به مشتری با بهترین کیفیت تمرکز می‌کند. پیشرفت‌های فناوری و روندهای داخلی، شیوه‌هایی که در آن نرم افزار CRM به کار گرفته می‌شود را تغییر داده است اما تمامی روندها می‌بایست به منظور ارائه محصولات مورد انتظار مشتریان در زمان تقاضای آن‌ها صورت گیرد. کسب و کارها می‌بایست با فناوری‌هایی که برای آن‌ها مناسب است وفق یافته و از دنبال کردن کورکورانه روندهایی که منجر به موفقیت نمی‌شود، چشم‌پوشی کنند.

ترجمه: اسماعیل توسلی

منبع: مجموعه مقالات شرکت سامانه‌های مدیریت

نظرات کاربران
ثبت نظر

مریم جوادزاده 12:22:29 - 1394/08/19
بسیار عالی
بالا