‫CRM برای بانک ها و موسسات اعتباری

محمد حمیدیان - 1394/07/26

راهکار CRM بانکی

راهکار مدیریت بانک‌ها و موسسات اعتباری به بانک‌ها اجازه می‌دهد تا مشتریان خود را بهتر درک کرده و روابط خود را با آن‌ها تقویت نمایند. این راهکار بانکی بر مبنای پلتفرم مایکروسافت داینامیک سی آر ام تولید شده و برای بانک‌های خرده‌فروش، تجاری، سرمایه‌گذار، موسسات اعتباری و بانک‌های خصوصی مناسب است. راهکار مدیریت بانک ها و موسسات اعتباری به بانک‌ها اجازه می‌دهد تا نسبت به مشتریان دید 360 درجه شامل بررسی حساب‌های جاری/ پس‌انداز، اطلاعات مبادلات و ترجیحات فردی داشته باشند و به بانکداران کمک می‌کند تا روابط خود را با مشتریان خود تقویت نمایند.

راهکار مدیریت بانک و موسسات اعتباری باعث می‌شود تا موسسات مالی، داده‌های مبادلات مشتری را مدیریت کرده، تجزیه و تحلیل بازاریابی مفیدی داشته باشند و برنامه‌هایی که باعث می‌شود مشتریان بیشتر و مشتاقانه با بانک ارتباط داشته باشند را افزایش دهند.

حساب بانکی و مدیریت مشتری

-شما می‌توانید حساب‌های بانکی جدید ایجاد کنید یا برای یک مشتری یا حساب بانکی موجود جست وجو کنید.

-قابلیت مشاهده تمامی مبادلاتی که به مشتری یا حساب بانکی مرتبط است.

-مشاهده مانده‌حساب به طور خودکار بر اساس معاملات آنلاین انجام شده از طریق دستگاه خودپرداز، شعبه یا توسط یک عامل خدمت به مشتریان.

راهکار سی آر ام بانکی

-قابلیت استفاده از چندین ارز بومی برای داد و ستد با مشتریان در ارزهای مختلف

راهکار امداد بانکی

حساب‌های بانکی با چند ارز

ثبت مبادلات بانکی شامل شعبه، دستگاه خودپرداز، افتتاح حساب، سپرده، برداشت، به‌روزرسانی نوع امضا و حذف دارندگان حساب به یک حساب بانکی انجام می‌شود. همچنین سنوات صاحبان گذشته با وضعیت فعال یا غیر فعال را نشان می‌دهد.

CRM بانکی

قابلیت مشاهده و مدیریت صاحبان حساب برای یک حساب بانکی

ثبت الکترونیکی امضا برای هر مشتری به آسانی انجام می‌شود به طوری که امضاها می‌تواند از یک کپی از کاغذ اسکن شده باشد یا این که به طور خودکار امضای الکترونیکی انجام شود.

سی ار ام بانکی

مدیریت روابط و بازاریابی

به طور خودکار مشتریان برحسب موجودی بانک و تاریخ مبادلات طبقه‌بندی می‌شوند و محصولات مالی بر مبنای تاریخ و توازن پیشنهاد می‌شود. همچنین بانک‌ها و موسسات مالی با استفاده از راهکار بانکی مایکروسافت داینامیک سی آر ام قادر خواهند بود انواع مختلفی از کمپین‌ها شامل پست الکترونیکی، تلفن و ... را داشته باشند. این راهکار اجرای کمپین‌های بازاریابی مناسب برای مشتریان و پیگیری پاسخ‌ها و واکنش‌های هر کمپین را نیز برای بانک‌ها و موسسات مالی امکان‌پذیر می‌کند.

CRM بانکی

تجزیه وتحلیل مشخصات مشتریان و گزارش‌ها

پیگیری متوسط اندازه مبادلات توسط بخش‌بندی مشتریان، تعیین میزان سودآوری هر مشتری، مشخصات جزئی و پیشرفته هر مشتری (اولویت‌های تماس، محصول برای فعالیت‌های بازاریابی مناسب)، پذیرش موارد ورودی از طریق تلفن، دورنما، پست الکترونیکی و چت، واگذاری خودکار موارد به صف یا نمایندگان خدمت به مشتری (CSRs)، پاسخ‌های خودکار برای تشکر و قدردانی، وجود پایگاه دانش جهت کمک به بهبود تماس اولیه و کاهش اتلاف زمان، تخصیص تاریخ مورد انتظار رسیدن به هدف، پیگیری تاریخ مورد انتظار برای کاهش اختلاف با زمان دقیق رسیدن به هدف و به طور خودکار اهمیت ویژه دادن به مواردی که تاریخ مورد انتظار رسیدن به هدف آن‌ها نزدیک باشد.

ارتباط با مشتریان بانک

قابلیت پیش‌بینی تاریخ رسیدن به اهداف موارد خدمت به مشتری به طور خودکار

سلف سرویس مشتری

پورتال سلف سرویس مبتنی بر وب مشتری قابلیت‌های زیر را برای آن‌ها به دنبال دارد:

-بررسی مانده‌حساب در وب

-مشاهده و به‌روزرسانی اطلاعات مشخصات حساب

-قابلیت انتقال در حساب‌های مالی

-درخواست برای خدمات مشتری (ایجاد تیکت خدمات آنلاین)

CRM بانکی

واسطه‌ها

به جز قابلیت یکپارچه سازی این راهکار برای کارهای زیر نیز استفاده می‌شود:

سیستم مدیریت خزانه‌داری، شبکه دستگاه خودپرداز، کارت‌های اعتباری و درگاه پرداخت، سیستم مدیریت وام، وب سایت بانک، پورتال وب برای سلف سرویس، سیستم تلفن برای خدمت به مشتری و واسطه‌های چت.

راهکار امداد بانکی

 

 

 

 

 

 

 

 

ترجمه و تدوین: محمد حمیدیان، اسماعیل توسلی

منبع: مجموعه مقالات شرکت سامانه‌های مدیریت

نظرات کاربران
ثبت نظر

عاطفه 14:58:40 - 1394/08/08
سلام. تشکر از مقاله خوبتون
بالا