‫بررسی محصول Microsoft Dynamics CRM 2013 (بخش دوم)

پیام یزدانی - 1392/11/21

داینامیک 2013

2.  مدیریت گرافیکی فرآیندها

تجربه پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتریان در سازمان‌ها توسط کارشناسان سامانه‌های مدیریت گواهی بر این امر است که یکی از مشکلات اساسی سازمان­‌ها در هنگام طراحی فرآیندهای سازمانی و به تبع آن طراحی سیستم‌­های متناسب با این فرآیندها، استفاده درست کاربران از این سیستم و مطابق با فرآیندهای طراحی ­شده است. حال مایکروسافت با ارائه فرآیندهای راهنما در هر یک از فرم‌­های موجود در سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان سعی داشته تا نقشه راهی را برای کاربران فراهم آورد تا اطلاعات مطابق با فرآیندهای طراحی­ شده، در سیستم ثبت شود. این نقشه راه که به صورت گرافیکی امکان مدیریت فرآیندها را فراهم می‌آورد، به کاربران کمک می‌­کند تا قدم به قدم در ثبت اطلاعات و روابط موجود در سیستم پیش بروند و از سردرگمی آن‌­ها جلوگیری می­کند.

Microsoft Dynamics crm

 

 

نقشه راه‌­های چندگانه

سازمان­‌ها در طراحی فرآیندهای خود بر روی هر موجودیت (به طور مثال بر روی پیشنهاد قیمت) ممکن است با توجه به نوع نقش کاربری که در حال کار با آن موجودیت است مسیرهای مختلفی را طراحی نمایند. به این منظور امکان طراحی نقشه راه بر اساس نقش­‌های سازمانی در این نسخه فراهم گشته است تا در صورت لزوم کاربران از مسیری که مناسب­‌تر است استفاده نمایند. همچنین راهبران سیستم می­‌توانند مراحلی که بر روی هر موجودیت به صورت اجباری است را مشخص نمایند تا یکپارچگی اطلاعات در سازمان حفظ شود.

سهولت در پیکره‌­بندی نقشه راه

امکان ایجاد و ویرایش نقشه ­راه در این نسخه به سادگی امکان­‌پذیر است که همین امر موجب می­‌شود فرآیندهای سازمانی با پیچیدگی‌­های زیاد هم به سادگی طراحی و پیکره‌­بندی شود. همچنین امکان گرفتن خروجی از فرآیندها و استفاده آن‌­ها در سیستم‌­های دیگر نیز وجود دارد.

در نسخه 2013 این نقشه راه‌­ها در بخش بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش تعبیه گشته است که الگوهای مناسبی را برای ثبت اطلاعات و روابط بین موجودیت­‌ها فراهم آورده است. این نقشه راه­‌ها و فرآیندها به سازمان شما کمک می‌­کند تا کمپین­‌های تلفنی و ایمیلی خود را اجرا نموده، لیست‌­های بازاریابی هدف را شناسایی نموده، موردهای خدماتی را مدیریت نموده، قرار ملاقات­‌های خود را برنامه­‌ریزی نموده، محصولات خود را به درستی بفروشید و سفارشات و درآمدهای خود را افزایش دهید.

Microsoft Dynamics crm

 

امکان ارتباط با چندین موجودیت

نقشه ‌راه‌ها در نسخه جدید که امکان مدیریت آن به صورت گرافیکی وجود دارد دارای این قابلیت است که بر روی چند موجودیت به صورت هم‌زمان اجرا گردد (به طور مثال فرآیند تبدیل یک فرصت فروش به پیشنهاد قیمت و سپس به یک سفارش اجرایی و تبدیل آن به فاکتور را می‌توانید با این قابلیت مدیریت نمایید). این ویژگی به کاربران کمک می‌نماید تا چندین رکورد از موجودیت‌های مختلف، که دارای یک خروجی مورد انتظار هستد را در کنار هم مشاهده نمایند. این رویکرد نو برخلاف CRM‌های سنتی که به ثبت رکوردها توجه می‌کردند بر روی نتایج  و خروجی‌های قابل اثبات تمرکز نموده است.

منبع: مجموعه مقالات شرکت سامانه‌های مدیریت

نظرات کاربران
ثبت نظر

بالا