‫نرم افزار مایکروسافت CRM، راهکار استراتژیک غول آبی (IBM) !

اسماعیل توسلی - 1394/06/05

CRM در شرکت IBM

برای شناخت شرکت IBM نیازی نیست که حتما اهل کامپیوتر و فناوری باشید، چون آوازه IBM فراتر از آن است که تنها به کامپیوتر و فناوری ختم شود. شرکتی که در سال 1911 با نام Computing Tabulating Recording در نیویورک شکل گرفت و از ادغام دو شرکت ITR و ESCO به وجود آمد. موسس CTR فردی به نام چارلز فلینت (Charles Flint) بود. فلینت اقدام به تولید ماشین‌های اداری (ماشین تحریر و کارت‌های پانچ) کرد. پس از سازماندهی CTR، جورج فیرچایلد (George Fairchild) ریاست شرکت را بر عهده گرفت، اما سه سال بعد (1914) نرخ بالای تقاضا در بازار و همچنین طیف وسیع تولیدات سبب شد تا فلینت از توماس واتسون دعوت به همکاری کند و واتسون مدیر جدید CTR شد.

پس از جنگ جهانی اول، مهندسین شرکت ایده‌های جدیدی را به شرکت معرفی کردند تا نیاز مشتریان را برطرف کنند. رشد مجدد فروش و فعالیت‌های CTR سبب شد تا مسئولین آن، نام شرکت را در حد فعالیت آن ندانند و در سال 1924 نام تجاری CTR به IBM تغییر یافت. IBM مخفف International Business Machines (شرکت بین‌المللی ماشین‌های تجاری) بود. در ادامه IBM تصمیم به گسترش فعالیت در سراسر جهان گرفت و این شرکت قدم دیگری برای پیشرفت برداشت.

اکنون شرکت چند ملیتی آی بی ام (IBM) با کمک یکی از شرکای راهبردی Microsoft Dynamics CRM، خواهان استفاده از مزایای استراتژیک نرم افزار مایکروسافت CRM است. این غول آبی با استفاده از راهکارهای مبتنی بر نرم افزار Dynamics CRM، به دنبال تقویت نقاط قوت و به حداقل رساندن نقاط ضعف تعاملات با مشتری است. پیش‌بینی می‌شود شرکت IBM به کمک نرم افزار سی آر ام Microsoft به ارزشی بیش از 23 میلیارد دلار در بازار جهانی دست یابد. لذا به نظر می‌رسد در آینده نه چندان دور، شاهد تغییرات استراتژیک و هم‌افزایی این غول آبی باشیم.

جناب آقای جوانا دیویدسون (Joanna Davinson)، مسئول روابط عمومی شرکت IBM در اروپا معتقد است: "با همکاری راهکار سی آر ام مایکروسافت، شرکت آی بی ام قادر به ارائه خدمات ویژه و هدفمند برای مشتریان بالقوه و بالفعل خواهد بود؛ به‌طوری‌که این راهکار به عنوان یک نقطه قوت استراتژیک برای ارائه نرم‌افزار (SaaS) و یکپارچه‌سازی نرم افزار عمل خواهد کرد."

شرکت IBM، طیف وسیعی از خدمات CRM را با همکار تجاری خود، Microsoft Dynamics از سال 1995 برای صنایع مختلف ارائه می‌دهد. گزارش‌های شرکت گارتنر حاکی از آن است که شرکت آی بی ام در طی چند سال اخیر و با کمک شرکای استراتژیک خود، بعد از شرکت‌هایی همچون Microsoft، Salesforce، Sap و Oracle توانسته است عنوان پنجمین فروشنده جهانی برای نرم افزار CRM را بدست آورد.

منبع: مجموعه مقالات شرکت سامانه‌های مدیریت

نظرات کاربران
ثبت نظر

بالا