‫نکات طلایی آموزش نرم افزار Microsoft Dynamics CRM به کاربران نهایی

اسماعیل توسلی - 1394/06/31

آموزش CRM

آموزش مؤثر کاربران نهایی نرم افزار Microsoft Dynamics CRM یک عامل کلیدی در پیاده سازی موفق محسوب می‌شود. مشتریان اغلب به دنبال آموزشی می‌باشند که پذیرش و حفظ اکثر کاربران را تضمین کند. اتخاذ یک استراتژی مناسب در به‌کارگیری روشی مطلوب برای آموزش سیستم CRM می‌تواند تعیین‌کننده موفقیت یا عدم موفقیت آن سیستم باشد.

مطمئن شوید که کاربران با شروع مراحل آموزشی در همان مراحل اولیه قبل از اجرای سیستم، به درستی با سیستم جدید سازش پیدا کرده‌اند، به دنبال آن برای هر گروه کاربری، آموزش مجزایی در نظر بگیرید و بر مبنای یک بازه زمانی مشخص آموزش‌ها را به‌روز کنید. در این مقاله قصد داریم تا چندین توصیه را جهت آموزش موفق کاربران نهایی مایکروسافت داینامیک سی آر ام بیان کنیم. این نکات ممکن است تضمین کننده حتمی موفقیت اجرای یک سیستم CRM نباشد ولی حتما به شما در کوتاه کردن مسیری که باید برای کسب موفقیت طی کنید، کمک می‌کنند.

کاربران هوشمند و توانمند:

شرکت‌هایی با مدیریت سیستمی قوی، گاهی اوقات از اهمیت داشتن کاربرانی هوشمند و توانمند برای نرم افزار crm در سازمان خود چشم‌پوشی می‌کنند. شرکت‌هایی که ترکیبی از مدیریت سیستمی کارآمد و کاربران هوشمند و توانمند را به کار می‌گیرند، باعث به ارمغان آوردن آموزش موفق و پیاده سازی بهینه برای سازمان خود می‌شوند. به خصوص در طی آموزش، کاربران هوشمند به عنوان بهترین حامیان سیستم عمل می‌کنند.

سعی کنید تا با بکارگیری کاربران هوشمند و به اشتراک‌گذاری دانش آن‌ها، آموزش نرم افزار را به خوبی انجام دهید. کاربران هوشمند و توانمند با مشارکت یکدیگر به خوبی مطالب را درک می‌کنند چون که آن‌ها خود دارای انگیزه بالایی جهت یادگیری دارند و این ویژگی در امر یادگیری بسیار اهمیت دارد.

آموزش CRM

زمان:

موقع برنامه‌ریزی آموزش، داده‌ها و مدت زمانی که طول می‌کشد، اغلب توسط مقدار ساعت‌های موردنیاز برای انجام آموزش تحمیل می‌شود. چیزی که به نظر می‌رسد به طور مکرر از دست می‌رود، اهمیت زمان در روزهای آموزش می‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم آموزش خود را یک ساعت بعد از شروع کار آغاز کنید زیرا برای کاربران نهایی دشوار است که روز خود را با آموزش شروع کنند، اغلب یک فرصتی جهت بررسی ایمیل‌ها و آمادگی جهت شروع کار و آموزش، باعث می‌شود کاربران برای یادگیری و مشارکت آماده شوند.

همچنین توصیه می‌کنیم آموزش کاربران را نیم یا یک ساعت قبل از پایان ساعت کاری به اتمام برسانید. آموزش ممکن است نسبتا خسته‌کننده باشد و کاربران نهایی تمایل داشته باشند زودتر و قبل از پایان ساعت کاری به اتمام رسد.

مواد آموزشی:

مواد آموزشی می‌تواند یک مکمل عالی برای آموزش نرم افزار مایکروسافت داینامیک سی آر ام به کاربران نهایی باشد. مشتریان اغلب برای کاربران خود درخواست اسناد آموزشی به عنوان منبعی از مطالب آموزشی دارند. توصیه می‌کنیم اسناد آموزشی مختصر و مفیدی را برای کاربران آماده کنید. به جای این که به یک کاربر، کتاب راهنمای بزرگی را معرفی کنید که اکثر کاربران تمایلی به آن ندارند، یک سند مختصر و کاربردی برای فرآیندهای کاربر در سیستم تهیه کنید. توجه داشته باشید که اگر وظایف اصلی به خوبی مطرح شود، سیستم پیچیدگی کمتری خواهد داشت.

مشارکت با کاربران در حین آموزش:

به منظور اطمینان از آموزش، لازم است که روی ارتباطات خود تمرکز کنید. توصیه می‌کنیم در حین آموزش از کاربران جهت یادگیری استفاده شود و کاربران نهایت همکاری را داشته باشند. در طول آموزش مایکروسافت داینامیک سی آر ام، ارتباط دوجانبه با کاربرانی که معمولا با سیستم معرفی شده‌اند، بسیار حائز اهمیت است. حتی با وجود ارتباطات، برای کاربران رایج است که قابلیت‌های دیگری که مطرح نشده است را درخواست کرده یا راجع به آن اظهارنظر کنند. این همکاری باعث می‌شود تا کاربران اظهارنظر کرده و ایده‌هایی را بیان کنند که به شما اجازه می‌دهد تا روی موضوع تمرکز کرده و فرصتی جهت یادگیری بهتر و سریع‌تر کاربران را فراهم آورید. 

ترجمه و تدوین: محمد حمیدیان، اسماعیل توسلی

منبع: مجموعه مقالات شرکت سامانه‌های مدیریت

نظرات کاربران
ثبت نظر

بالا