‫ارزیابی نرم افزار Microsoft Dynamics CRM

سامانه های مدیریت - 1394/08/30

ارزیابی داینامیک CRM

مایکروسافت یکی از معدود شرکت‌هایی است که توانسته است تصویر خوب از خود بین مشتریان به جای گذارد. لذا این شرکت اکنون مدعی آن است که بیشترین مشتریان وفادار را از آن خود ساخته است. طی چند سال اخیر شرکت مایکروسافت توانسته است با ارائه نرم افزار مایکروسافت داینامیک CRM، خود را در جایگاه برترین عرضه‌کنندگان نرم افزار CRM قرار دهد.

نرم افزار Microsoft Dynamics CRM یک راهکار قدرتمند جهت مدیریت ارتباط با مشتری است که برای واحدهای فروش، بازاریابی و خدمات‌رسانی مشتریان طراحی شده است. با بهینه‌سازی فرایندهای تجاری، پلتفرم تحلیل‌گر قدرتمند و یکپارچگی با Microsoft Outlook و محصولات دیگر مایکروسافت، نرم افزار Microsoft Dynamics CRM در افزایش بهبود فرایندهای تجاری کمک می‌کند.

شخصی‌سازی مراکز نقش

در نرم افزار مایکروسافت داینامیک سی آر ام، شما قادرید تا با اطلاعاتی مرتبط با نقش خود، داشبوردهای سفارشی تهیه کنید. این قابلیت باعث می‌شود تا آشفتگی و بی‌نظمی در سازمان کاهش یابد، به ویژه اگر تعداد زیادی کاربر به نرم افزار CRM دسترسی داشته باشند. از آن‌جایی که کاربران می‌توانند به نقش‌ها (واحد‌ها) گروه‌بندی شوند، لازم است تا میزان دسترسی هر یک از کاربران به داده‌ها و اطلاعات سازمان مشخص شود. این امر دو مزیت عمده دارد: اولین مزیت این است که؛ یک کاربر در ابتدای روز کاری خود، برنامه‌هایی که برای او اولویت دارند، خواهد دید و دوم این‌که؛ آن‌ها مجبور نیستند اطلاعاتی که مرتبط با نقش آن‌ها نیست را فیلتر کنند.

تصور کنید یک کارمند بازاریابی در فرآیند کاری خود به طور مداوم با اطلاعات مرتبط با خدمات تعمیر و نگه‌داری به مشتریان روبرو شود. اگرچه این اطلاعات برای واحد خدمات بسیار اهمیت دارد، ولی با این وجود این اطلاعات نه تنها نمی‌تواند برای واحد بازاریابی مناسب باشد بلکه این واحد را نیز از اهدف خود بازمی‌دارد.

امکان مشاهده اولویت‌ها، وظایف مهم، فعالیت‌ها و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) می‌تواند متناسب با نقش‌های مختلف برای سازمان شما تعریف شود. اصلاح مرکز نقش به آسانی انجام می‌شود و برای سفارشی‌سازی پیشرفته به شما اجازه می‌دهد تا کاربران شما به سرعت و کارآمد وظایف خود را به انجام رسانند.

رابط کاربری

قابلیت‌های نرم افزار CRM مایکروسافت می‌تواند از این نیز فراتر رود، اما اگر رابط کاربری آن بدبن‌گونه نبود، چه اتفاقی رخ می‌داد؟ کاربر جهت بهبود بهره‌وری خود از محصول نرم افزاری استفاده می‌کند. نرم افزار مایکروسافت CRM بسیار مشابه سایر محصولات مایکروسافت آفیس می‌باشد. به طوری که طرح کلی الگو مشابه یکدیگر بوده و ویژگی‌ها نیز در شیوه‌ای مشابه سازماندهی شده‌اند.

البته این بدان معنا نیست که اگر یک سیستم سی آر ام با یک طرح ناآشنا خریداری شود، کاربران قادر به یادگیری و آموزش آن نیستند. اما در بسیاری از موارد، شما می‌توانید با پیاده سازی CRM به همراه یک رابط کاربری آشنا، از زمان و منابع خود بهینه استفاده کنید.

یکپارچگی

اکثر کسب وکارها با استفاده از Outlook از ایمیل‌های خود استفاده می‌کنند و برای آن‌ها لازم است تا نرم افزار CRM با ایمیل‌ آن‌ها سازگار باشد. با یکپارچگی Outlook با راهکار CRM، شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار مایکروسافت داینامیک CRM، این یکپارچگی را بهتر از هر راهکار دیگر مدیریت کنید.

استقرار

قابلیت تعیین نحوه‌ی استقرار و تغییر استقرار در جهت رشد شرکت، می‌تواند برای شرکت شما یک فرصت ایده‌آل محسوب شود. نرم افزار مایکروسافت Dynamics CRM به صورت on-premise، میزبانی روی ابر یا از طریق ترکیبی از هر دو استقرار می‌یابد. اگر شما مطمئن نیستید که کسب وکار شما دقیقا در یک جا مستقر خواهد بود یا خیر، می‌توانید از استقرار on-premise به سمت استقرار آنلاین حرکت کنید (و بالعکس).

ترجمه و تدوین: محمد حمیدیان، اسماعیل توسلی

منبع: مجموعه مقالات شرکت سامانه‌های مدیریت

نظرات کاربران
ثبت نظر

رفیعی 17:52:08 - 1394/09/11
خوب بود. به خاطر مقاله های خوبتون سپاسگزارم.
tani 19:21:14 - 1394/09/19
سلام این متن ترجمه کتاب بخش از کدام کتاب یا کدام مقاله لطفا منبع ذکر شود این متن ترجمه شده از کدام منبع ممنون میشم مطالبی که زحمت می کشید ترجمه انجام می دید منابع جمع آوری مطالب ذکر کنید قابل استناد و مورد استفاده مفید قرار بگیرد و یا اینکه این مقاله در کدام مجله چاپ شده با تشکر
سامانه های مدیریت 11:00:13 - 1394/09/22

با سلام ضمن سپاس از مطالعه مقالات و ارائه نظرات سازنده، به استحضار می رساند مقالات درج شده در سایت به سه صورت ترجمه مستقیم از یک منبع، ترجمه و گردآوری از چند منبع و تالیفی ارائه می شوند. خواهشمند است در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از مقالات سایت، درخواست خود را به همراه اطلاعات تماس به آدرس info@bmsd.ir ارسال نمایید. با تشکر

بالا